söndag 16 november 2008

Sjusovaren

Hela helgen har jag varit sjukt trött. Undrar om det finns någon som kan knäcka mitt sovbehov? I lördags sov jag till klockan 12 och då hade jag ändå gått och lagt mig vid normaltid. Efter en frukost bestående av varm korv med bröd vid tvåtiden (jag får konstiga cravings ibland) slumrade jag till och vaknade vid femtiden och då var det dags att gå ut och äta middag. Under kvällen spelade vi spel, ingen överdrivet ansträngande sysselsättning alltså, sedan gick jag och lade mig och sov som en prinsessa i nio timmar. Jag har nu varit vaken i hela sju timmar i sträck och känner mig ruskigt outsövd.

Någon som har ett tips till den här blivande narkoleptikern? Att jag nästan inte dricker kaffe längre gör inte saken bättre. Å andra sidan måste jag faktiskt säga att det är ganska skönt att ha ett avslappnat förhållande till att sova och slippa de idag vanligt förekommande problemen med utebliven sömn, för tidiga uppvaknanden med tillhörande svårigheter att somna om osv. Jag somnar var som helst, hur som helst och oavsett tid på dygnet. Fast helst med halva kroppen i Kims sänghalva och andra hälften i min.

Inga kommentarer: