fredag 28 november 2008

Tidig första advent

På söndag är det första advent men eftersom jag jobbar då har jag tagit mig friheten att adventspynta idag i stället. Stjärnor och ljusstakar har blivit framplockade och lyser nu upp i våra fönster. Det gör mycket för stämningen så här års. Jag väntar lite med tomtar och julgran eftersom det trots allt är ganska lång tid kvar till jul och jag vill ha något kvar att pynta med under kommande helger.

Två plåtar lussekatter har det också blivit och jag har rustat upp med glögg för det efterlängtade före-jobbet-adventsfikat på söndag.

Snart är det dags att förflytta sig ut mot västgötaslätten och inflyttningsfesten hos Maria och Anders. Ferre i Grästorp - javisst! Det kan inte slå fel! Gamla minnen från mina ungdoms dagar (cheeses hur länge sedan det faktiskt var) uppenbarar sig i mitt huvud. Jag är chaufför åt Kim (vissa har det bra) och Johanna och Fredrik som vi planerar att plocka upp längs vägen och lasta in i bilen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jäklar vilken bra chaufför du var! Observant på när vi behövde ta frisk luft ;p Pöss!

Anonym sa...

oj var det några som var dåliga på vägen hem? =P