måndag 1 december 2008

Me hate besserwizzers

Häromdagen när jag var på ICA och skulle köpa saffran bad jag som vanligt om att få ett gram i kassan. Varpå kassabiträdet först tittade frågande på mig och sedan hånflinande frågade mig om jag verkligen inte menade två 0,5 grams-påsar vilket är lika med 0,10 gram saffran. Suck. Vad säger man? Puckokärring! Det sa jag förstås inte, jag säger inte sådant. Men jag tänker sådant. Om det är något jag avskyr så är det människor som har behov av att tillrättavisa andra på detta överlägsna sätt. Konstigt nog tycks det här odrägliga släktet oftast dessutom ha fel, vilket gör mig ännu mer frustrerad.

Saffranet var det i alla fall inget fel på och lussekatterna smakade perfekt.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag vet inte om jag är dum o missade något... men två 0,5grams påsar ger 1 gram saffran och din fråga var helt korrekt? :S

alla kan inte vara lika bra som jag på ICA ;)