söndag 28 december 2008

Dopet och bilfärden from hell

Jag är helt mörbultad och yr i hela kroppen, långa skumpiga bilfärder hör inte till favoriterna. Igår var det dagen då Isabelle Elvira skulle döpas hemma i föräldrarnas hemtrakter och jag, Pauline och Agnes fick sätta oss i bilen och ge oss ut på roadtrip till Svenljunga/Holsjunga. Dopet var lyckat men besöket blev kortvarigt då barnets far skulle ha skjuts hem till Vänersborg för att jobba samma eftermiddag, vilket innebar en ungefär lika skumpig och slingrig åktur tillbaka. Det kommer att dröja länge innan jag återhämtar mig från bilfärden. Min stackars lilla bil fick utstå både hån från före detta racerförare och försök att komma upp i hastigheter över de tekniskt möjliga. Hädanefter kommer min körning bara att inkludera stadskörning och fickparkeringar för att hon ska få chans att rehabilitera sig.

Den lyckliga familjen.

Självklart måste jag också vara med på bild och spexa lite.

Pauline och Agnes mätta och belåtna.

Inga kommentarer: